Einddag

Het is mijn einddag, althans, de verjaring ervan.
Vannacht 20 jaar geleden ging mijn lichtje uit, en werd mijn leven zoals het was beëindigd.
Op dit moment is het exact 20 jaar en 15 minuten geleden.
Voelt een beetje vreemd wel, om zo terug te kijken, het heeft zó’n enorme impact gehad op mijn en ons leven.

Over exact 2 dagen en 2 uur is het mijn 20e herjaardag.
Om half vier ’s nachts werd ik toen even wakker gemaakt, en was ik er weer. Mijn nieuwe leven begon.
Ook wel een beetje vreemd, dat mijn nieuwe leven begon op de verjaring van het einde van mijn moeders leven, 29 jaar eerder. Exact, ja, bijna wel waarschijnlijk.

Ik neem er overmorgen wel een glaasje op, een herjaardag kan je vieren.
Maar die einddag maakt me elk jaar toch weer even een beetje stil.
Dus ga ik nu maar stil naar bed…

2 thoughts on “Einddag

Geef een reactie

