4 oktober, dierendag

Maar 4 oktober is niet alléén maar dierendag voor ons.

Steevast belt mijn vader me op 4 oktober, want het is ook een beladen datum voor familie De Jong.
Op 4 oktober 1966 gaf mijn moeder zich gewonnen in haar strijd tegen de kanker die haar van binnenuit langzaam ombracht.
Dat bezorgt mijn vader, maar ook mij, wat gemengde gevoelens over deze dag.

Maar er is meer.
Op 4 oktober 1995 werd ik bijgebracht na een spoed-hersenoperatie die om zeven uur ’s avonds op 3 oktober begonnen was vanwege de hersenbloeding die ik in de nacht van 1 op 2 oktober 1995 kreeg. Ik was midden in de nacht ook al een keer wakker gemaakt zodat Rob kon controleren of ik nog wel “ik” was. En dat was ik. 😉
Voor mij is het sindsdien ook mijn herjaardag. “Wij lotgenoten” noemen dat zo.
En als je het zo bekijkt ben ik vandaag dus 18 geworden! 😀

Is dit nou een zwarte dag met een gouden randje? Of eerder een gouden dag met een zwart randje?
Ik denk dat hij voor mijn vader wat zwarter is, voor Rob wat meer goud, en voor mij zit het er een beetje tussenin.
Zwart-goud gemêleerd zeg maar. Zwart-goud gestroomd noem je dat in kynologentaal.
Ach, de zon schijnt nu, vanmorgen regende het hard, dus ook de natuur weet het even niet. Wisselvallig noem je dat in meteorologentaal.
Zo’n slechte dag is het dus niet, vandaag.
Het gaat bèst noem ik dat, in mijn taal. 😉

2 thoughts on “4 oktober, dierendag

Geef een reactie

