Konijnen… ik háát die beesten!

Sja, hoe een wandelingetje langs de Rijn in de zon gistermiddag eindigde met een avondje uit… op de SEH! We waren pas om 22:30 thuis…
Eindresultaat: een gebroken pink (nare breuk ook nog), minimaal vier weken gips, en vooralsnog best veel pijn.
Levensgevaarlijk, die k**konijnen!

Al spelend met de honden viel mij onder het pas gemaaide gras een konijnengat niet op, tot ik mijn voorvoet erin voelde wegzakken… en dan hou je er helemaal niets meer aan.
Overeind krabbelend zag ik ineens dat mijn linker pink naar links wees, en dat hoort niet zo. Hij liet zich ook niet recht trekken (deed toen nog geen pijn), en deed het niet zo heel best meer. Mijn rechter elleboog deed wel pijn, nog, maar die is vermoedelijk alleen zwaar gekneusd.

Rob gebeld dat ik een probleempje had, want autorijden zag ik niet echt zitten zo. Dus heeft hij Annet gebeld, en die is naar de uiterwaarden gekomen. Zij heeft mij en de honden met mijn auto naar huis gebracht, kat en honden eten gegeven, koffie gemaakt, wereldgriet!
Rob had ondertussen zijn avondleerlingen afgebeld en kwam net op tijd voor de koffie.
Daarna heeft hij Annet weer naar haar auto gebracht, en toen werd het de huisartsenpost.
En toen de SEH, anamnese, foto’s, arts, verdoving (gloeiende grrrr!!!), rechtzetten, gips, nog meer foto’s, nog wat verband en een mitella, belt u morgen maar voor een vervolg afspraak.

Nou, ben ik mooi onthand!

One thought on “Konijnen… ik háát die beesten!

  1. Fabi
    Fabi for President ®
    Damn, das vervelend 😐
    24 jun 2010, 09:11
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Best wel! Het komt ook zo goed uit nu… :mouth:
    Werd net gebeld door het zh dat ik dinsdag al terug moet komen, ze zijn niet tevreden over de stand dus willen ze eerder kijken of het geopereerd moet worden. Anders zou het kunnen leiden tot functie verlies en chronische pijn…
    Zat ik echt op te wachten weer…
    =====
    Anja Keulstra
    anja
    ´Allemachtig`heb jij dat weer, het zit ook écht niet mee!
    Kun je beter je ´kontje´in de prak rijden;-) (doet minder pijn! Alhoewel mijn portemonee zei wel AU.)
    Ik wens je heel veel beterschap!
    24 jun 2010, 10:53
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Ja, en wat dacht je van de puppentoets zaterdag? En het opvangen van de vakanties van de anderen?
    Ik mag niet eens autorijden, Annet heeft net de honden uitgelaten want dat kan ik nu dus ook niet eens!
    En onze vakantie over vier weken… ik ben er bang voor…
    24 jun 2010, 12:02
    , Respect
    Albert en Marijke Van Noort
    Albert en Marijke
    Hoi Marlies,

    Ben net terug van vakantie en lees jouw ellende!!!:'(
    Je bent wel een brokkenpiloot hoor!!
    Hoop niet dat je geopereerd moet worden met de vakantie in zicht!!

    Sterkte!!(y)
    24 jun 2010, 19:41
    , Respect
    Andréa Van den Bosch
    Andréa
    Fuckie duckie zeg, sterkte ermee…:s
    24 jun 2010, 22:54
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Nou, hij zat dus echt niet goed, gistermiddag weer gezellig in een wachtkamer rondgehangen, en nou heb ik kunststof gips met een gifgroen verband eromheen! Mja, signaalroze was de enige andere optie…
    25 jun 2010, 12:06
    , Respect
    Albert en Marijke Van Noort
    Albert en Marijke
    Lekker schutkleurtje!!!!
    Alhoewel roze zou je enig staan!!!!;-)
    25 jun 2010, 18:55
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    😡 :nah:
    25 jun 2010, 21:34
    , Respect
    Bram Brand
    Bram
    Het zit je toch niet mee, volgens mij horen konijnen in een hokje, kunnen ze geen aanslagen plegen.
    Maar zonder dollen, dat is een pijnlijke geschiedenis en dat voor je vakantie.
    Ik hoop dat de heling voorspoedig gaat en je toch met vakantie kunt.

    Sterkte
    Liefs Bram
    25 jun 2010, 22:10
    , Respect
    Frederique Van Holthoon
    Frederique
    sterkte
    26 jun 2010, 12:05
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Dank jullie wel, Bram en Frederique!
    En alle anderen natuurlijk ook!
    26 jun 2010, 12:45
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Nou, inmiddels weer voorzien van nieuw gips (kunststof), wat gelijk weer losgezaagd én weer vastgeplakt werd. Want volgende week moet ik naar het Handen Centrum in Veenendaal, en daar hebben ze geen gipszaag.
    Nieuwe foto gaf aan dat hij toch wel goed staat, en hij buigt recht voorover ipv scheef voor de rest langs.
    Hij boog alleen niet van zichzelf (dik en stijf) dus de arts “hielp” hem even… :flames:
    29 jun 2010, 21:11
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Een spalk sinds gisteren. Beter dan gips, maar schiet er verder nog niets mee op.
    Rechter elleboog geeft steeds meer last maar blijkt gelukkig toch niet gebroken te zijn. Gisteren heeft de huisarts gekeken (met zijn handen!) en was daar bang voor, dus weer op de foto gezet…
    Schouder is …Lees meer
    6 jul 2010, 19:20
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Nou, bij de traumatoloog liep alles goed drie kwartier uit, al dat haasten had dus ook weer niet gehoeven hè! :-@

    Pinkie bekeken en betast, op de foto (erg leuk, pinkie strekken en de rest wegvouwen, jaja), en besproken.
    Breuk is aan de bovenkant al vast, onderkant wijkt nog iets, en de …Lees meer
    20 jul 2010, 17:27
    , Respect
    Annet Drost
    Annet
    hey gelukkig geen operatie nu maar hopen dat de rest voorspoedig gaat

    groetjes uit Denemarken
    20 jul 2010, 19:05
    , Respect
    Albert en Marijke Van Noort
    Albert en Marijke
    Kunnen jullie nu wel op vakantie???

    Veel succes!!!
    =====

    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Mmm, even afwachten wat de handfysio straks zegt, maar ik denk zelf eigenlijk van niet.
    Oefenen onder haar begeleiding en weer het gebruik van die hand terug krijgen lijkt me toch wel belangrijk genoeg om dan maar thuis te blijven.
    Misschien later nog even een weekje, wie weet?
    21 jul 2010, 10:09
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Goh, pinkie wou wel een hele millimeter buigen…
    Afspraken doorgepland t/m 13 augustus twee keer per week, dan 23 augustus bij een andere peut en 7 september (!) weer bij mijn “eigen” peut. Er moet weer beweging in komen en dat valt dus nog niet mee.
    21 jul 2010, 12:44
    , Respect
    Albert en Marijke Van Noort
    Albert en Marijke
    Heeeeel veel succes!!!
    21 jul 2010, 14:30
    , Respect
    Janneke Klein
    Janneke
    Tjeetje zeg loop je lekker in het bos en dan krijg je zo,n
    [gadget]
    Meer krabbels op krabbelgek.nl[/gadget]
    gat in de grond die je dan doet belande in het ziekenhuis .
    maar heel veel sterkte en beter schap .

    Liefs Janneke
    21 jul 2010, 15:26
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Dank jullie wel!

    Maar, ik heb vanmorgen wel voor het eerst weer eens zélf gedoucht en m’n kuif gewassen. Wel pinkie met een pleister aan rinkie vast en niet echt meedoen met links, maar het ging!
    Alleen het afdrogen kon ik nog niet helemaal zelf doen, maar toen was Rob alweer terug van honden uitlaten.
    22 jul 2010, 11:13
    , Respect
    Anja Keulstra
    anja
    Dat vondt hij vast niet héééééééél erg!;-)
    Succes met pinkie!!!
    22 jul 2010, 13:00
    , Respect
    Albert en Marijke Van Noort
    Albert en Marijke
    Ben ervan overtuigd dat Rob zich expres gehaast had om je af te drogen!!!!!:bathing
    Brengt weer romantiek in het huwelijk!!!:hearteyes:
    22 jul 2010, 19:33
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Nou, romantiek…
    Hij heeft een zweepslag in zijn rechterbeen sinds dinsdagmorgen, het wandelen en daarna trap op lopen doet hem best pijn hoor. Maar hij DOET het toch maar wel allemaal! (y)
    22 jul 2010, 19:56
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Nee, die vakantie gaat niet meer door, nee… 😦
    Ik zit nu volop in het revalidatietraject, en er is nog een lange weg te gaan vrees ik. Pinkie kon na wat rekken en peestrekken al bijna 45 graden buigen gisteren, maar van zichzelf komt hij maar net op 35 en dan zou ruim 90 moeten worden…
    Het …Lees meer
    28 jul 2010, 09:38
    , Respect
    Albert en Marijke Van Noort
    Albert en Marijke
    Jullie hebben wel pech hoor!
    Misschien kunnen jullie in het najaar er even tussenuit?
    Rot konijnen! (6)

    Beiden heel veel beterschap!!!
    Maak het saampjes maar gezellig!:chess:
    28 jul 2010, 09:47
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Ach, wie weet, in september een weekje, in oktober twee weken, RJ heeft nog uren zat om vrij te nemen dus daar zal het niet om hangen. Ha, als hij ze allemaal op MOET maken dit jaar hoeft hij vanaf 20 oktober ofzo niet meer te werken!
    Eerst maar weer eens op de been komen.

    Ik krijg wel steeds meer zin om mijn schietpas te vernieuwen en een vergunning aan te vragen… (6)
    28 jul 2010, 09:59
    , Respect
    Annet Drost
    Annet
    Hey Marlies

    Nou het gaat lekker zeg bij jullie verdorie het zit ook wel allemaal tegen Het is te hopen dat de ellende gauw een beetje over is en vooral de pijn
    Nou hier regend het vandaag morgen vertrekken we van deze camping en gaan naar Billund weer een stukje dichter bij huis ik vind het hier erg saai en hopen dat we zondag of maandag weer lekker thuis zijn

    Groetjes ook voor Rj en een knuffel van Rexje
    28 jul 2010, 16:41
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Laatste update, ik zal het even van gisteren (8 september) van m’n WWW kopiëren want tikken doet me pijn nu.

    Eh, juist. Ben een beetje bekomen van de schrik, pijnstillers beginnen te werken, dus maar weer eens de wereld laten weten wat er gebeurt…
    …Lees meer
    9 sep 2010, 19:47
    , Respect
    Frederique Van Holthoon
    Frederique
    jeetje
    10 sep 2010, 16:31
    , Respect
    Soraya Van der Want-Moonen
    Soraya Ambassadeur HyvesGames
    ooooo meissie toch wat een verhaal weer. Het zit je ook echt niet mee de laatste tijd. Wat ben jij een pechvogeltje zeg. Ik wens je heel veel beterschap lieverd. (k) (k) (k) (k)

Geef een reactie

