Rob geopereerd

Wat is dat een kloteziekenhuis zeg, in Ede.

Moet je om 11 uur aanwezig zijn terwijl je pas om kwart voor drie aan de beurt zou zijn, wordt hij pas om kwart voor VIER opgehaald.
Om vier uur heb je dan een shiftwissel daar, en die verpleegster die toen kwam, draak eerste klas hoor.
Ga ik om half zeven (!) eens vragen of ze wat weten, word ik afgebekt dat ik maar gewoon thuis had moeten wachten dan hadden ze me wel gebeld. En anders had ik m’n mobiel nummer maar moeten achterlaten. Ja hoor, dat mobiel nummer HEBBEN ze ook, de afspraak WAS ook dat ze me op de hoogte zouden houden!

De enige aardige daar waren de zaalarts (die kwam netjes melden dat zijn shift erop zat) en de mevrouw van de catering (die kwam mij koffie brengen, één keertje).

Toen Rob eindelijk terug was gebracht, kwart voor zeven, moest hij nodig plassen, maar dat kost hem op zo’n moment wat moeite. Gek hè…
Nou, mevrouw draak ging daar niet op wachten, hij moest maar bellen als hij dacht dat hij wel kon.

Gelukkig heeft hij een aardige kamergenoot, die heeft beloofd een oogje op hem te houden vannacht, want dat gaat die draak vast niet doen…

Je snapt dat ik over de zeik ging.
Eerst van die reactie van dat mens dat ik maar naar huis had moeten gaan, heeft ze zelf geen man ofzo, iemand waar ze van houdt? Hm…
En toen hoe ze hem behandelde, dat DOE je toch niet zo!

Gelukkig heb ik vrienden, waarvan er twee stuks in de auto zijn gesprongen om mij daar weg te halen want toen ik eenmaal buiten stond knapte er iets… Ik had ook niet meer moeten rijden, dat was beslist een innige ontmoeting met een boom geworden denk ik…
Een derde vriendin heeft de hele dag voor kat en honden gezorgd, en ik mag haar straks nog een keer bellen als ik problemen heb met in m’n eentje drie honden uitlaten.

Maar nou ga ik eerst maar eens wat eten, op één broodje en twee sultana yoghurt biskwietjes ga ik het toch niet helemaal volhouden. Al heb ik reserve zat, dat moet je bijhouden, toch! ;)

One thought on “Rob geopereerd

  1. Bianca Saigon
    Bianca
    Sjee verpleegkundige zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.Zijn er steeds meer die voor hun hypotheek werken ipv met hun hart.Een opname/operatie kan voor hun wel standaard routine werk zijn maar voor de patient en familie niet…….Toen ik van de IC terug kwam moest ik ook zo pipi doen…….ik had een katheter……..dan hoef je geen pipi te doen zeiden ze……katheter werkt nie meer,is net verschoten met bed wisselen…..wat ik ook zei,er werd niet naar me geluisterd…….tja en als je echt heel erg pipi moet doen en je krijgt geen hulp of pot……..dan hebben ze ineens veel meer werkt met bed verschonen enzo……….dat had Rob ook kunnen doen…….had die draak haar verdiende loon gekregen………

    Heel veel sterkte en beterschap………na een goeie nachtrust leren ze morgen Marlies wel kennen 😉 Laat je niet gek maken

    Heel veel dikke knuffels,
    Bianca en Saigon
    19 mrt 2010, 21:52
    , Respect
    Jolanda Van veenendaal
    Jolanda
    Gatverdamme zeg wat een verhaal…
    Sterkte en beterschap voor Rob!

    Groet jolanda

    ben blij dat ik net als met mick in Tiel ga bevallen ipv ede :-$
    19 mrt 2010, 22:15
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Goed plan Jolanda, als het aan mij ligt komt er nooit meer iemand van ons in Ede te liggen hoor, die verpleging daar is echt slecht.
    De goeien daargelaten, die zijn er ook hoor.

    Maar Rob heeft daar twee keer op dagbehandeling gelegen. De eerste keer kreeg hij wat te eten na zijn operatie, aardig, alleen het was wel witbrood met zwarte puntjes… beschimmeld!
    En de tweede keer moest hij toch zes keer bellen voor ze hem naar de wc kwamen helpen. Sja…
    20 mrt 2010, 09:50
    , Respect
    Irene Kraniotis
    Irene
    Hoi Marlies, wat een verhaal! Maar hoe gaat het nu met Rob?

    Liefs, Irene
    20 mrt 2010, 12:03
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Nou, hij is weer thuis. Gelukkig maar, ballentent daar!
    Ze hebben hem vanmorgen van 6 to 9 uur laten wachten voordat ze hem de draagzak omdeden zodat hij naar beneden kon om te roken… Koffie kon hij om 6 uur ook al niet krijgen want dat krijg je daar pas bij het ontbijt, en de automaat “mag” niet door patienten gebruikt worden.
    En om 9 uur kwam zo’n grietje vragen of hij zich niet ging wassen, nou, dat had hij om 6 uur al gedaan hè, nadat ze eindelijk dat al uren stilstaande infuus eraf gehaald hadden! Wilden ze eerst ook niet doen, “moest een arts naar kijken”, dus toen zei hij dat hij het zelf wel zou doen. En dat doet-ie hoor, reken daar maar op!

    De pees is niet aan elkaar genaaid, dat kon niet meer, dan had het binnen een week na afscheuren moeten gebeuren. Balen hoor, dat ik alweer gelijk krijg… dat had ik in dit geval helemaal niet gewild!
    De andere spieren moeten het gaan overnemen, en daarvoor is de ruimte voor die andere pezen wat groter gemaakt zodat die de extra krachten aankunnen.
    Helemaal voor niets was deze operatie dus niet, maar toch…
    20 mrt 2010, 12:46
    , Respect
    Bram Brand
    Bram
    Nou Marlies, dat is zeker een heel slecht ziekenhuis.
    Ga je er nog werk van maken of kan dat stelletje lompers doorgaan tot hun pensioen.

    Sterkte de komende tijd
    Liefs Bram
    20 mrt 2010, 21:48
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Bram, die arts kan er niets aan doen dat Rob niet eerder is doorverwezen.
    De verpleging kan inderdaad een klacht verwachten. Niet allemaal, dat meisje ’s ochtends en ook die andere ’s avonds waren echt niet verkeerd, maar die draak…
    20 mrt 2010, 23:39
    , Respect
    Jolanda Van veenendaal
    Jolanda
    Belachelijk eigenlijk dat 1 persoon de boel zo voor je kan verzieken. Ik weet ook wel dat ze niet altijd meteen kunnen helpen enzo, maar waarom zo iemand voor dat beroep heeft gekozen??? Gelukkig maar dat er ook veel lieve meiden – en jongens- werken in de verpleging.
    Gaat het een beetje met rob nu?
    22 mrt 2010, 10:53
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Hij heeft nog wel pijn, maar niet zo ontzettend veel meer. Gelukkig maar!
    Hij baalt wel enorm dat ze dus eigenlijk niets meer aan die pees hebben kunnen doen, maar juist omdát ze niets daaraan gedaan hebben verwacht hij wel sneller uit die draagzak te mogen. Er is nu minder te helen natuurlijk.
    Nou ja, eerst maar eens de na-effecten van die narcose weer kwijtraken, dat is ook altijd weer wat.
    22 mrt 2010, 11:58
    , Respect

Geef een reactie

