Gezondheidszorg…

Ik heb pijn in mijn hiel. Al weken, maar vorige week zaterdagmiddag (14-11) kon ik er helemaal niet meer op staan, woensdagmorgen 18-11 weer niet, dus die woensdag toch maar eens de dokter gebeld.
Ja, nee, de dokter heeft het erg druk, de andere dokter is met vakantie, vrijdagmorgen kunt u terecht. Om half negen, bijna als eerste dus mooi op tijd.

Ja, niet dus, om half negen waren ze al een dik kwartier uitgelopen want de dokter was “wat laat” binnengekomen.

Diagnose: hielspoor (spina calcaneï) of Fásciïtis Plantaris (een niet-bacteriële ontsteking aan het peesblad).
En misschien ook nog wel een gebroken hielbeentje, dus moesten er ook foto’s komen.

Het ziekenhuis gebeld, en daar kon ik tot mijn verbazing binnen twee uur terecht. Goh!
En daarna mocht ik vijf dagen wachten op de uitslag, waarvoor ik dan uiteraard zelf naar de huisarts zou moeten bellen.

Gisteren waren die vijf dagen om.
Toen ik na veel vergeefs in de wachtrij staan eindelijk een echt mens aan de telefoon kreeg was de dokter er niet en wisten ze het allemaal niet.
Vanmorgen konden ze het wel in de computer zien maar dan moest ik de dokter bellen omdat de assistente niet wist wat er allemaal stond, het waren allemaal moeilijke woorden.

Het telefonisch spreekuur is tegenwoordig van 10:30 – 11:00, dus wandeling vervroegd, tussendoor ook nog pillen voor RJ opgehaald, en maar weer gebeld.
De ene dokter over de foto’s: geen breuk te zien, geen hielspoor te zien, dan blijft die fasciitis plantaris (of zoiets) over maar daar moet je dan weer even de andere dokter over bellen want die heeft het gezien dus daar ga ik niet tussen zitten wat zijn mogelijk verdere plan ermee is. Hij is er maandag weer. Nee, morgen is er niemand, en vandaag is hij er ook niet.

Zelf dacht ik dat al, dat het geen hielspoor was, want die moet je echt heel lokaal voelen en dat heb ik niet. Ik heb wel alle verschijnselen van die Fasciadinges, echt allemaal (behalve de uitval dan, zover schijnt het te kunnen komen!), dus dat zal dan wel zo zijn hè.

Leuk dat die artsen zo samenwerken, in die praktijk, daar heb je echt wat aan.

One thought on “Gezondheidszorg…

  1. Rinie
    Rinie
    balen dat het zo loopt, dat je nu maandag weer terug moet bellen hoe ze het gaan behandelen. :s :s :s
    26 nov 2009, 16:22
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Jahaa, en dat moet natuurlijk weer tussen 10:30 en 11:00, zit weer lekker in de weg van mijn wandelafspraken met Josette en Jolanda!
    26 nov 2009, 17:06
    , Respect
    Marlies De Bruin
    Marlies *HH*
    Dank je wel Frouk, inderdaad, straks moet ik nóg meer pillen voor die bloeddruk gaan slikken! 😉
    27 nov 2009, 11:47
    , Respect

Geef een reactie

